diumenge, 10 de maig del 2009

Arquejar mola mogollon

Fa un temps ençà quan un encara era un pardalet en això de l'escalada, escoltava un vell i savi amic amant com pocs de la corda i els peus de gat. A les seves converses sempre sortia el mot arquejar, i jo molt ingnorant no li vaig deturar mai cap conversa per preguntar-li que nassos volia dir aquell mot. Aquest amic savi acostumava a fer camí de casa seva a la feina fent-se seves totes les rugositats que la natura i la sintètica li oferien. Jo també ho intentava però no li veia la gracia a aquell joc.

Resulta que l'altre dia a la Riba, el primer de tots, amb en Lluís feia els primers intents a Amanece que no es poco i entre tanta regleta sobre placa semi desplomada modificava el gest d'agafar la presa, fent un pont amb els meus dits i permeten-me imprimir molta més força sobre la presa i desgastant menys. A Rodellar entre la tercera i quarta cinta mentres esbufegava a Steils Geil al boulder del Jon apressava la tercera barra fent el mateix gest. Avui a Chapas Negras abusava de forma orgàsmica d'aquell gest.

Cony, ja està el que feia el meu company amb les rugositats de la vida diaria era arquejar !!!! si ho hagués conegut abans potser no m'hauria caigut a Vegeterians !!!

Ara bé, tot i el descobriment el dijous passat em quedava de pasto de moniato al no poder engalomar l'Amanece, tres pegues i tocada de diana. A Margalef el tema de l'arqueig tampoc es prodiga i com que el cançament també es confesa enamorat de la meva persona aprofito per tancar vells projectes. Grans vies de sisé grau que cal provar i no deixar l'oportunitat d'encadenar : La Magrana 6b+, Murcielagus 6b+, Freekando 6b a Margalef i com no la via num 12 6c - altre cop sense noms - de Gelida.

Estilson 7a+ a Can Verdures tampoc no es una d'aquelles vies on l'arqueig si necessiti, més aviat una dosi de força pura ens seria de més ajuda. Aprofito que visc de renda d'encadenes i pujo a la via del costat per treure algunes instantànies de l'encadene al límit del Lluís.





4 comentaris:

yuppie ye ha dit...

Arquejar: Donar figura d'arc...

Ànim amb els encadenes...

TRanki ha dit...

Iepa PAu...

OJU també amb l'arqueig, de la mateixa manera és la postura més lessiva que pugui haver.hi a l'hora de pillar una presa...compte politges i tal...

Sempre iq uan no sobrepassis certa alçada de bloqueig l'"extensió" és menys lessiva i també eficaç!

Salut bows

Joan ha dit...

Ei!
He vist la foto de portada del blog, i només dir-te que recomanen (per seguretat) que la tanca del mosquetó que xapa el parabolt vagi cap al cantó del cargol (al contrari de la foto). Bones escalades

PGB ha dit...

En principi, tot el que he llegit sobre el tema, recomanen utilitzar la extensió més que l'arqueig. A la llarga diuen que agafes més força i a l'hora és menys lesiu!

Jo no puc arquejar :\ Visca la hiperlaxitud... sig :S